ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
FOTOART - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
FOTOART - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Φωτογραφικές τεχνικές του 19ου αιώνα

Κυανοτυπία - Gum Bichromate - Salted Paper - Φωτογραφίες

Gum Bichromate - αραβική γόμα

Φωτογραφία info.gr Τα πάντα για τη φωτογραφία

ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Gum Bichromate

H ευαισθησία του διχρωμικού καλίου στο φως ήταν γνωστή από το 1839, από έρευνες που έκανe ο σκωτσέζος Mongo Ponton. O Talbot είναι που ανακάλυψε την ιδιότητα του να σκληραίνει και να τα κάνει αδιάλυτα στο νερό, διάφορα οργανικά κολλοειδή υλικά (γάλα – ασπράδι - ζελατίνα – Arabic gum), μετά την έκθεση του στο φως. Ένας Γάλλος, ο Alphonse Louis Poitevin είναι που το 1855 πρόσθεσε πρώτος χρωστική στο διάλυμα (σκόνη κάρβουνου), προσπαθώντας να κάνει τη μέθοδο πιο φωτογραφική, με περισσότερους τόνους και καλύτερο κοντράστ, ενώ το 1898, ο Van Hubl πρωτοπαρουσίασε την τεχνική των πολλαπλών επιστρώσεων και εκθέσεων με το ίδιο ή διαφορετικά αρνητικά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΡΛΕΝ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΑΡΛΕΝ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

Η μέθοδος της διχρωμικής γόμας γνώρισε μεγάλες δόξες στο τέλος του 19ου αιώνα. Χρησιμοποιήθηκε από τους την ομάδα των πικτοριαλιστών φωτογράφων που τους ενθουσίασε η δυνατότητα επέμβασης στην υγρή εμουλσιόν κατα τη διάρκεια του πλυσίματος και το “ζωγραφικό” αποτέλεσμα. Πολλοί φωτογράφοι της εποχής, αναμεσά τους ο Robert Demachy, ο Alfred Stieglitz, ο Edward Steichen, και ο Clarence H. White, δημιούργησαν αριστουργήματα με την μέθοδο της Gum. Η μέθοδος κατηγορήθηκε και αποδοκιμάστηκε από τους οπαδούς της καθαρής ρεαλιστικής φωτογραφίας μετά το 1920. Άρχισε να ξαναγίνεται δημοφιλής την δεκαετία του 1980 όταν ξαναζωντάνεψε το ενδιαφέρον για τις φωτογραφικές τεχνικές του 19ου αιώνα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΙΚΟΣ ΚΟΡΜΑΡΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΝΙΚΟΣ ΚΟΡΜΑΡΗΣ

Η ΣΥΝΤΑΓΗ

ΔΙΑΛΥΜΑ Α
100 ml ΝΕΡΟ + 33 gr Arabic Gum (αραβική γόμα) + χρώμα*

*Το χρώμα μπορεί να είναι όποια χρωστική θέλουμε. Προτιμότερες είναι οι σκόνες αγιογραφίας, αλλά το ίδιο καλά δουλεύουνε και οι ακουαρέλες.

ΔΙΑΛΥΜΑ Β
100 ml ΝΕΡΟ + 11 gr potassium dichromate (διχρωμικό κάλιο)*

* Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και διχρωμικό αμμώνιο που είναι πιο ακριβό όμως αυξάνει την ευαισθησία, μειώνοντας τους χρόνους έκθεσης.

Αναμιγνύουμε ίση ποσότητα από τα διαλύματα Α και Β και επιστρώνουμε το χαρτί. Εκθέτουμε στον ήλιο η σε μια πηγή υπεριώδους ακτινοβολίας. Οι χρόνοι έκθεσης κυμαίνονται ανάλογα με την ένταση του φωτισμού και την πυκνότητα του αρνητικού από 1 μέχρι 20 λεπτά.

Η εικόνα σχηματίζεται στο χαρτί, όταν ξεπλένουμε την εμουλσιόν που δεν έχει σκληρύνει από το φως, σε τρεχούμενο κρύο νερό. Μπορούμε να επέμβουμε στο τελικό αποτέλεσμα με ένα πινέλο και με ελαφριές πινελιές.

Με την μέθοδο της Gum μπορούμε να δημιουργήσουμε και έγχρωμες φωτογραφίες αν κάνουμε πολλαπλές εκθέσεις ευαισθητοποιώντας το χαρτί με εμουλσιόν διαφορετικού χρώματος και εκθέτοντας με αρνητικά φιλμ διαχωρισμών.

Η αραβική γόμα κυκλοφορεί στο εμπόριο σε πολλές μορφές. Όλες μπορούν να χρησιμοποιηθούν, αλλά προτιμάμε την καθαρή μορφή που χρησιμοποιείται στην ζαχαροπλαστική, γιατί δεν έχει ξένες προσμίξεις και δεν χρειάζεται φιλτράρισμα.

GUM BICHROMATE  - ΑΡΑΒΙΚΗ ΓΟΜΑ

HOME GALLERY ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΡΘΡΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΕΧΝΕΣ INTERNET ΑΓΟΡΑ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ BACK

FOTOART - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ © FOTOART ALL RIGHTS RESERVED