FOTOART ΑΡΘΡΑ
FOTOART INDEX

HOME GALLERY ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΡΘΡΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΕΧΝΕΣ INTERNET ΑΓΟΡΑ ΑΓΓΕΛΙΕΣ GUESTBOOK CHAT ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ BACK

φωτογραφία και λογοτεχνία

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΠΕΛΟ

απο τον Ευθύμη Αλιβιζάτο

Ο Αυγουστίνος ποτέ δεν χρησιμοποιούσε ξυπνητήρι για να σηκωθεί το πρωί ,
το δύσκολο αυτό έργο το είχε αναλάβει η Γκολουάζ (ελληνιστί η Γαλάτισα ). Η Γκολουάζ ήταν μία μαύρη σκυλίτσα με γαλάζια μάτια ήταν η σκυλίτσα της Σάρας .
Τη Σάρα τη γνώρισε το καλοκαίρι του 2006 σε ένα ημιελεύθερο κάμπινγκ κάπου στην Αμοργό ή τα κουφονήσια , το που ακριβώς δεν το έχω εξακριβώσει ακόμη γιατί ο Αυγουστίνος ποτέ δεν έλεγε ολόκληρη την αλήθεια ,πάντα κάτι θα έκρυβε .Αυτό ήταν και ένα από τα βαθύτερα πιστεύω του ,κάτι σαν αδιασάλευτη πολιτική τοποθέτηση , γι΄ αυτόν ένα μικρό ψέμα αποκτούσε ιερή έως και Θρησκευτική αξία .Το ψέμα δεν ήταν αυτοσκοπός αλλά μερικές φορές το έλεγε με τόση λαχτάρα γιατί μόνο έτσι μπορούσε να επιβιώσει και να διαφυλάξει την ιερότητα της δικιάς του ύπαρξης ,και όταν το έλεγε έτσι πάντα γινόταν πιστευτός και αληθινός .
Το ελεύθερο κάμπινγκ είχε απαγορευτεί λόγω των ολυμπιακών αγώνων ,έπρεπε λέει να μπεί μία τάξη ,να νοικοκυρευτούν τα νησιά μας , να κοπεί και το κάπνισμα ...αλλά το ημιελεύθερο κάπμινγκ πάντα εύρισκε τον τρόπο να ξεφεύγει και να δίνει δυναμικά το παρόν του .Μία τουαλέτα , ένα ντους και μια ψευτοκαντίνα ήταν αρκετά γιατί ας μην γελιόμαστε δικαίωμα στις διακοπές έχουν και
τα ευροφτωχαδάκια του κόσμου τούτου , του άδικου .
Καρπός της καλοκαιρινής σχέσης του Αυγουστίνου και της Σάρας ήταν η Γκολουάζ , η ημίαιμη ( σύντμηση της λέξης ημικαθαρόαιμη) σκυλίτσα με τα μπλε ανοιχτά μάτια , του την είχε κληροδοτήσει όταν έφυγε εσπευσμένα για την Γαλλία .Του είχε υποσχεθεί ότι θα ερχότανε ξανά αυτό το καλοκαίρι για να την πάρει μαζί της ,μα ακόμα δεν είχε σκάσει μύτη και αυτό ανησυχούσε τον Αυγουστίνο τρομερά .
Η Σάρα ήταν το άλλοθί του ήταν η φαντασίωσή του ,το αποκούμπι του ,ο έρωτάς του. Την ερωτεύθηκε όταν την άκουσε να τραγουδά ,στην αρχή μπορούσε να ακούσει μόνο την φωνή της γιατί ήταν μέσα στην σκηνή της και τραγουδούσε στα Ιταλικά αποσπάσματα από την Τραβιάτα του Βέρντι .Όλο το κάμπινγκ προσπαθούσε να καταλάβει από ποια σκηνή ερχόταν η φωνή γιατί οι ξερολιθιές γύρο γύρω προκαλούσαν αντήχηση και κανείς δεν μπορούσε να πει με βεβαιότητα .Ήταν πολύ αστείο να βλέπει κανείς ξαφνικά όλους τους εργένηδες του κάμπινγκ και όχι μόνο , να κοιτούν δεξιά και αριστερά καταβάλλοντας μεγάλο κόπο για να αφουγκραστούν καλύτερα και να ανακαλύψουν την πηγή αυτού του πάθους .
Οι περισσότεροι εγκατέλειψαν γρήγορα τον αγώνα μα ο Αυγουστίνος έψαχνε από σκηνή σε σκηνή , κοντοστεκόταν για λίγο , έσκυβε και μετά πήγαινε στην επόμενη ,όμως δεν υπήρχε διαφορά , ο ήχος ερχόταν από παντού σχεδόν ο ίδιος .
Εκτός από την ακοή ο Αυγουστίνος σκέφτηκε να επιστρατεύσει πλέον την αίσθηση της όρασης έως ότου πάνω σε ένα αλμυρίκι , και συγκεκριμένα στον κορμό του , σχεδόν στο πιο απομακρυσμένο σημείο του κάμπινγκ μπόρεσε να διακρίνει στραβά καρφωμένη την απαχθήσα αφίσα ενός ντόπιου τραγουδοποιού να κρατάει στα χέρια του νησιώτικη λύρα και να καλεί το γηγενή πληθυσμό στην λα`ι`κή πανήγυρη του δεκαπενταύγουστου .
Εκεί θά'ναι ,δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω λάθος σκέφτηκε ,κι' ύστερα προχώρησε κατά το πορτοκαλί αντίσκηνο πλησίον του αλμυρικίου .Εκείνη τη στιγμή τίποτα πάνω σε αυτό το νησί της άγονης γραμμής δεν θα μπορούσε να σταματήσει τον Αυγουστίνο από το να σηκώσει την άσπρη κουνουπιέρα και να ωθήσει βίαια σχεδόν τον εαυτό του στο εσωτερικό της σκηνής .

Αυτό που αντίκρισε ήταν το πρόσωπο της Σάρας να τον κοιτά με ένα βλέμμα απορίας το οποίο μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα μεταλλάχτηκε και από βλέμμα αμήχανης προσμονής έγινε νεύμα αυθόρμητης υποδοχής και συγκατάβασης .Τον δέχθηκε με ένα χαμόγελο και τον καλωσόρισε ρωτώντας τον στα γαλλικά , θα πρέπει να είμαι σε λάθος σκηνή καλέ μου κύριε , μήπως δεν είναι αυτά τα ρούχα μου και το αυτό το sleeping bag μου ;
Όταν ο Αυγουστίνος συνειδητοποίησε την ακρότητα της πράξης του ,τόλμησε μόνο να πει , ήθελα να σε ρωτήσω αν ξέρεις τί ώρα αρχίζει το πανηγύρι του δεκαπενταύγουστου;
Νομίζω ότι μεθαύριο είναι πρώτη Σεπτεμβρίου monsieur .....monsieur ;!
- Εε ...Αυγουστίνος.
Το όνομα σου είναι Αύγουστος !!; Μα γιατί με κοιτάς συνέχεια χωρίς να λες τίποτα ;
- Είσαι σαν το κορίτσι με το κόκκινο καπέλο...Εσένα πως σε λένε ;
Σάρα ... , και να προσέχεις πως φέρεσαι μπροστά σε μία κούκλα σοπράνο όπως εγώ , τώρα πού το είδες το κόκκινο καπέλο... Μήπως είσαι καλλιτέχνης φωτογράφος ;
- Πώς το κατάλαβες αυτό ;
Έτσι λέμε εμείς στην Όπερα τους αδιάκριτους ματάκηδες τσαμπατζήδες μυθομανείς και δήθεν αρτίστες , άσε που όλο στο Fucking είναι το μυαλό σας ,,,και τώρα πες μου πως τόλμησες να μπεις στην σκηνή μου χωρίς προφυλακτικά ...
Πού είναι τα Προφυλακτικά ;;;; Που...πού ει... εί...ναι τα προφυλακτικά ????
( αυτό το τελευταίο το είπε στα Ελληνικά )
Ο Αυγουστίνος τα χρειάστηκε και έκανε σιγά - σιγά να αποχωρήσει από το πεδίο βολής
Μα δεν πρόλαβε...
¶ Α α α α α περίμενε - περίμενε μήπως λες για το Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο του
Jan Vermeer , αυτό εννοείς ?
- Ναι το ξέρεις και εσύ ,ωραία ,δηλαδή πολύ ωραία...
Ξέρω και άλλα που εσύ δεν ξέρεις ,είπε η Σάρα ,το ζωγράφισε το 1665 , έχει μέγεθος μικρούλι 18 επί 23 εκατοστά ,και μάλιστα οι μελετητές του Vermeer λένε ότι χρησιμοποίησε την Camera Obscura για να φτιάξει τα λιονταράκια της καρέκλας που κάθεται το κορίτσι με το κόκκινο καπέλο και την μπλε ρόμπα ... εντάξει ;;

- Εντάξει κορίτσι μου , εντάξει Σοπράνο της σουρομαδημένης μου καρδιάς ,εντάξει ...
Θα βρούμε και τα προφυλακτικά ... ¶ντε για μας και αέρα στα πανιά μας... ... ακόμα Αύγουστος είναι .

© ΕΥΘΥΜΗΣ ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΣ 2004

ΕΠΑΝΩ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ

Ο Ευθύμης Αλιβιζάτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972 ,έχει σπουδάσει διοίκηση επιχειρησέων 
και λογιστική ,έχει δουλέψει σαν Περιπτεράς  , τραπεζικός υπάλληλος , σερβιτόρος  ,  πωλητής 
ηλεκτρονικών  υπολογιστών  και άλλα ... τώρα τελειώνει τις σπουδές του στη focus

FOTOART - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ © 2001-2005 FOTOART ALL RIGHTS RESERVED